KAJ SI MISLI BOG O GREŠNIKU?
Krščanski
Bog se preprosto ponuja grešnemu človeku, ne glede na njegov
predznak. Jezusov
Bog tako rekoč »brska« po košu človekovega umazanega perila,
pa ne zato, da bi
nas poniževal in sramotil, ampak ker komaj čaka priliko, da nas
preobleče v
čista oblačila. Celo pogubljeni bodo negativni dokaz še vedno iste
Božje
ljubezni. Kajti pogubljeni bodo bolečina
Boga. Pogubljenje namreč ni v tem, da Bog odklanja človeka, marveč v
tem, da
človek v podarjeni mu svobodi odkloni Boga ljubezni. Nova
zaveza ne govori
o maščevalnem Bogu, ki obračunava z grešniki. Ljudje se sami kaznujemo.
Če se
skrijemo pred soncem, nas sonce ne kaznuje s tem, da smo v temi, ampak
smo se
sami kaznovali.
Cerkev,
ki v svojem oznanilu ostaja le pri morali, ne ponudi pa moči za to
moralo, za
to svetost, ni novozavezna Cerkev. O
morali (etiki) govorijo tudi druge ustanove, o milosti pa ne.
Morala je zato, da z njo zapreš usta
ljudem, milost pa je zato, da odpre vrata pri Bogu. Nihče ne bo prišel v nebesa zato, ker je moralen,
ampak zato, ker je
Bog Oče milosten.
Tisti
prvi, grešni, izgubljeni sin iz Jezusove zgodbe, je daleč od očeta, a s
srcem
mu je blizu. Drugi sin, tisti moralni, starejši, domači, pa je očetu
čisto
blizu, a kaj, ko je s svojim srcem daleč.
Zato
je potrebo moliti za spreobrnjenje starejšega sina, nad katerim se nebo
ne more
veseliti, kajti mlajši sin je izšel iz svojega greha, sprašujem pa se,
kdaj bo
starejši sin izstopil iz svoje pravičnosti? Kdaj bo spoznal, da se
lahko tudi
skozi nebeška vrata stopi v pekel!
Kaj si
misli Bog o grešniku? Samopravični ljudje verjamejo, da
se mora grešnik
najprej spokoriti, preden je lahko Bog usmiljen do njega. Jezus pa uči, da se ne spokorimo zato, da bi nas
Bog lahko ljubil,
temveč da nam Bog razodeva svojo ljubezen zato, da bi se lahko
spokorili.
To je Božja logika! Kajti kaj moramo storiti najprej, da nam lahko Bog
odpusti?
Najprej moramo zgrešiti. In ker smo prav vsi zgrešili in izgubili Božjo
slavo,
Bog ni poslal svojega Sina na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se
svet rešil
po njem (Jn 3,17), kajti Bog je namreč tako vzljubil ta svet – človekov svet, grešnikov svet - da je
dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne
pogubil,
ampak bi imel večno življenje. (Jn 3,16) To
je nebeška deklaracija Zemljanom o Božji ljubezni.
Ni
se nam treba spremeniti zato, da bi nas imel Bog raje. Nasprotno,
spremeniti bi
se morali zato, ker nas ima Bog tako rad. Še
drugače povedano: Jezus ne sprejema vsakogar, ampak samo grešnike!
Nekoč
je nek slikar iskal človeka, ki naj bi mu bil za model, medtem ko bi
slikal
podobo izgubljenega sina. Slučajno je na ulici srečal raztrganega in
umazanega
berača z neurejeno brado in ga zaprosil, naj pride v njegov slikarski
atelje,
za kar bi mu ustrezno plačal. Dogovorjeno uro je človek res prišel,
vendar
urejen, obrit in lepo oblečen. Slikar ga je vprašal: »Kdo pa ste vi?«
Možak pa
je dogovoril: »Jaz sem berač, ki ste ga naročili. Mislil sem, da je
boljše, če
se umijem, uredim in lepše oblečem preden me naslikate.« Slikar pa mu
je
odvrnil: »Žal mi je, vendar takšen mi zdaj več ne ustrezate!«
Pridimo k Jezusu takšni kot smo. Nič bolj ne gane Božjega srca kot ravno naše kesanje in priznanje, da sami sebe ne moremo rešiti. Običajno se za Boga »polepšamo«, da bi ga navdušili in dobili njegovo naklonjenost, on pa nas čaka prav takšne kot smo. Naši grehi so »gorivo« za Božjo ljubezen.
Dr. Daniel Brkič
Naši grehi so gorivo za Božjo Ljubezen."
” Jezus ne sprejema vsakogar, ampak samo grešnike."